צילום "MAKING OFF" של הסרט "התנתקות". (חלק שני)

  • 0
  • דצמבר 16, 2014

חלפו מספר שניות עד שהבנתי שהצעקות "AMOS THEY ARE FILIMING ME" הן לא חלק מהטקסט של הסרט כי אם צעקתה של הכוכבת ג'ולייט בינוש שכעסה על כך שאנחנו מצלמים אותה ללא אישור, לפני תחילת הצילום הרשמי של הסצנה בסרט עצמו.

ננזפתי קשות, ולאחר שהוסבר לי שלפי החוזה עם ג'ולייט מותר לצלמה לMAKING OFF רק באישורו של הבמאי, הבטחתי לעמוס גיתאי שמאתה ואילך אצלם רק לאחר אישורו.

לאחר שנרגעו הרוחות, המשכנו בעבודת התיעוד תוך כדי שאני מתאם עם עמוס מצד אחד ועם ברגר צלם הסרט מהצד השני כיצד אני מצלם מבלי להפריע לסט תוך כדי שאני מקבל את הזויות הטובות ביותר.

עמוס אוהב לצלם שוטים ארוכים שמספרים במהלך שוט אחד סיפור עם התחלה אמצע וסוף, כך שכל שוט דרש חזרות והתארגנות רבה. את הזמן של ההתארגנות ניצלנו לצלם ראיונות עם הבמאי עמוס, שחקנים, והצלם כריסטיאן ברגר. משך שלושת ימי הצילום חיכינו לראיון החשוב מכולם עם כוכבת הסרט השחקנית ג'ולייט בינוש.

כל יום, מסיבה שונה, נדחו צילומי הראיון, ובהפסקות או בהתארגנות לשוטים הארוכים שכללו עשרות אנשי משטרה וניצבים מתנחלים ופלשתינאים, היא הייתה נעלמת לקרון הפרטי שלה, מתכוננת לסצנה הבאה, עובדת על האיפור או משוחחת עם עמוס על ניואנסים בתסריט או בדמות שהיא גילמה.

שלושת הימים שהוקצבו לנו לצילומים נגמרו, גאבי, הכתבת האוסטרית נאלצה לטוס חזרה לווינה, נשאר עוד יום אחד לצילומים, יום שישי בשבוע.

הוחלט שאנחנו נשאר יום נוסף על מנת לצלם את ג'ולייט בינוש.

יום שישי, אחת הסצנות החשובות בסרט מצטלמת, זו הסצנה בה עשרות שוטרים ישראלים, חמושים באלות ומגנים פורצים את שער ההתנחלות על מנת לפנות את מאות המתנחלים המבוצרים. כרגיל הסט זז לאט מאד, ובשעה שלוש אחה"צ צילומי הסרט מסתיימים. הבמאי עמוס גיתאי צועק בחגיגיות במגפון שצמוד אליו כל העת: It's a rap וכולם מחרים אחריו בשמחה. הסתיימו צילומי הסרט, השחקנים והניצבים ממהרים לביתם לארוחת השבת ועובדי ההפקה מקפלים את הציוד.

אנחנו, צוות התיעוד עדיין מחכים, מחכים לראיון עם הכוכבת ג'ולייט בינוש. ללא הראיון הזה כל עבודת התיעוד תרד לטמיון.

ליאון פילמס מפיקה סרטים תיעודייםסרטי תדמית וסרטי טבע ונוף באיכות ללא פשרות!